الثلاثاء، 30 أغسطس 2022

 اسعار ماكينة قهوة اسبريسو في كارفور

 
هذا الجهاز الرائع الذي يوفر لك التوازن الصحيح ما بين الأداء القوي والراحة في الإستخدام، وذلك بفضل تجهيزه بالعديد من التقنيات المتطورة والميزات السهلة الإستخدام. تم تزويد هذا الجهاز بخاصية ثيرموبلوك ومضخة بقدرة 15 بار يضمنان لك الأداء القوي دون بذل الكثير من الجهد، كما ويترك لك الخيار باستخدام الحبوب الكاملة للقهوة او المطحونة، فهو يعمل مع الإثنتين بنفس الكفاءة. تم تزويد الجهاز بمكثف حليب يُمكنك من عمل الرغوة التي تريدها لكوب الكابوتشينو الذي تريده. وتم تصميمه بأسلوب في غاية الأناقة والجمال ليتماشى مع ديكور مطبخك الأنيق. يضم الجهاز أجزاء قابلة للإزالة، مسخن كوب، منبه وثلاث أزرار للتحكم.


اسعار ماكينة قهوة اسبريسو في كارفور

يمتاز هذا الجهاز الرائع بتصميمه الأنيق والرشيق للغاية، ما يجعل منه الخيار المناسب للمطابخ الصغيرة الحجم. يبلغ عرض الجهاز 15 سم، اما وزنه، فيبلغ 9.3 باوند.  تم تزويد الجهاز بالعديد من التقنيات المتطورة التي تشمل خاصية ثيرموبلوك ومضخة 15 بار يضمنان لك الحصول على نتائج عالية الجودة بمنتهى السرعة والسهولة، كما وتم تزويده بخاصية إيقاف التدفق التلقائي التي تُتيح لك إمكانية ضبط الجهاز ليضخ ما بين رشفة او رشفتين من الاسبريسو في كل مرة.
 
 شركة ديلونجي طورت ماكينة القهوة القديمة EC680 اللي كانت واخده واحده من افضل مكن القهوة قبل كدة. شكل الماكينة الجديدة شبه القديمة من بره لكن البروسيسور اعلي من القديم. ديلونجي بتقدملك ماكينة قهوة صغيرة وخفيفة للناس اللي بتحب القهوة اسبرسو والكابتشينو بس مفيش مكان لماكينة قهوة كبيرة. تعالوا نشوف الناس رايها ايه في ماكينة القهوة دي.
 

أسعار ماكينة اسبرسو في كارفور : 4,649 جنيه


للشراء : اضغط هنا
 

وصف المنتج ماكينة القهوة ديلونجي EC685.m:


الشركة     ديلونجي – DeLonghi
رقم الموديل     EC 685.m
الألوان     ابيض – احمر – اسود – فضي
ابعاد المنتج      33x 14.9 x 30.3 cm
السعة     1 لتر
الوات     1350 وات
الوفلت     220 فولت
الوزن     4.22  كيلو



اسعار ماكينة قهوة اسبريسو في كارفور

اسعار ماكينة قهوة اسبريسو في كارفور

اسعار ماكينة قهوة اسبريسو في كارفور



ماكينة القهوة ديلونجي EC685.m  بتشتغل ب 3 انواع من القهوة:
 

1. القهوة المطحونة: و دي اللي بتكون صعبة في عملية التنظيف.

2. أكياس القهوة التي تشبه أكياس الشاي (الشاي الفتلة): زي الموجودة في الصورة و دي بتسهل عملية تنظفها جدا.

3. حبيبات القهوة: لكن لازم تشتري قطعة منفصلة زي الموجودة في الصورة، عشان تقدر تطحن القهوة و ساعتها هتقبلك نفس مشكلة التنطيف اللي في القهوة المطحونة.
 
  

مكونات و امكانيات ماكينة القهوة ماكينة القهوة ديلونجي EC685.m:


انبوبة بخار خارجية:  دي بنتستخدمها “لخفق الحليب” يعني ضرب اللبن عشان المشروبات اللي فيها لبن زي الكابتشينو و لاتية. عشان يطلع وش الكابتشينو زي كابتشينو المطاعم. بس لازم تنظيف انبوبة البخار بعد خفق الحليب علي طول بقطعة قماس او فوم مبلولة لو سيبتها لفترة طويلة من غير تنظيف اللبن هينشف عليها و هيكون صعب تنظفها جدا.

كوب قهوة للماكنية: الكوب ده بيحفظ علي القهوة ساخنه عشان لو عملتها و نسيتها او عملتها و سبتها شوية. انت كمان ممكن تظبط درجة حرارة القهوة اللي انت عايزها و الكمية اللي انت عايزها.
 
فلتر:  تقدر تعمل بيها كوبة واحده قهوة او اتنين مع بعض مش اكتر من كده.
 
خزان الماء:  بيكفي 1 لتر بس.
 
مؤشر ضوئي:  بيعطيك اشارة عند موعد تحديثه و موشر اخر بيعطيك اشارة لما ماكنية القهوة بتكون محتاجه للتنضيف او الزالة رواسب القهوة.

كمان ممكن انك تستخدام الماء الساخنة فقط كما موضح بالصورة (طبعا طبعا بالاوبشن ده بعض الناس هتستخدم ماكنية القهوة دي للشاي والنعناع و الينسون و الليمون السخن كمان).

خبراء القهوة لما جربوا القهوة من الماكنية دي قالوا ان القهوة طعمها جميل وانها غنية بالقهوه فعلا و اديتهم شعور بالسعادة. الكابتشينو كمان طعمه حلو و كمان خافق اللبن بيعمل للكابتشينو شكل مميز كانه من بره.

مميزات ماكينة القهوة ديلونجي EC685.m:

 
بتعمل 3 أنواع من المشروبات، القهوة الاسبريسو، الكابتشينو و لاتيه يعني لو انت بتفضل الاسبريسو و عائلتك او اصحابك بيفضلوا الكابتشينو يبقي كده ماكينة القهوة دي مرضية لجميع الاطراف.
 
الجزء المخصوص (انبوبة البخار) لضرب اللبن و اللي كمان فيه كذا خاصية، الخاضية في مش موجودة في معظم مكن القهوة المتوفر حاليا.
 
ماكينة القهوة دي بتسخن بسرعة (حوالي 30 ثانية) فبالتالي بتعمل القهوة بسرعة، يعني لو مستعجل و عندك شغل هتلحق تشرب قهوتك قبل ما تنزل.
 
صنع القهوة بالماكينة دي سهل لان أدوات التحكم كتير وانابيب البخار و خزان الماء، طريقة استخدامهم سهلة و بسيطة.
 
تشتغل بالقهوة المطحونة اللي كتير من الناس بيحبها و كمان اكياس الشاي اللي بتظبط القهوة بسهولة. ممكن يتركب عليها جزء اضافي من فوق يطحن القهوة بمعني هي كده ممكن تشتغل ب ٣ أنواع مختلفة زي ما شرحنا فوق من القهوة حبوب القهوة، القهوة المطحونه و أكياس القهوة.


 عيوب ماكينة القهوة ماكينة القهوة ديلونجي EC685.m:


 
التنظيف: تنظيفها صعب شوية، لازم تتنظف لازم بالايد مينفعش تستخدمي غسالة الاطباق. للاسف تنظيف ماكنية القهوة دي مش بسهولة تنضيف المكن اللي بيشتغل بكبسولات، لازم مصفي القهوة تتنضف بعد كل استخدام، لا ينصح ابدا ان يتم استخدامها ٣ مرات متتالية بدون تنظيف. كمان انت عشان تستخدم حبوب القهوة هتكون مضطر تتدفع فلوس زيادة.

 

أراء بعض المستخدمين

 
جميع المستخدمين عجبتهم القهوة الاسبريسو بتاعها و الكابتشينو، لكنهم اجمعوا ان الاسبريسو احلي كتير من الكابتشينو.
 
 نقطة التحكم في درجة حرارة القهوة دي نالت اعجاب ناس كتير خاصة وجود الخاصية دي مع سعر الماكنية.
 
سهولة استخدام الماكينة اكتر من اي ماكينة اخري.
 
معظم الناس اشتكيت من صعوبة تنظفها و انها كمان مبتدخلش غسالة الأطباق.



 
 
 
 

0 التعليقات:

إرسال تعليق